AdobeStock_243123446

Support

Vår In-house support hjälper och assisterar våra kunder 06:00 till 22:00, varje dag, året om

Er förlängda arm

Vi förstår att tid är värdefullt när det gäller att driva en verksamhet framåt. Vår målsättning är att finnas till hands när alla små och stora problem som kan uppstå med olika delar inträffar, så att ni kan fortsätta att fokusera på det som tar er framåt. Med vår expertis och dedikation fungerar vi som den förlängda armen, redo att lösa tekniska hinder och frigöra tid för er organisation.

AdobeStock_274734284

Vad vi erbjuder:

1ST LINE SUPPORT

Vår 1st line support utgör den första länken i vår kundsupportkedja och är kundens första kontakt med oss. Detta team är specialiserat på att hantera och lösa enklare ärenden med en typisk tidsram på 10-15 minuter. Deras fokus ligger på att tillhandahålla snabba och effektiva lösningar för vanliga frågor och mindre tekniska problem.

2ND LINE SUPPORT

Vid mer djupgående analys och teknisk utredning tar vår 2nd line över, dvs när en fråga eller ett problem inte kan lösas av 1st line support. Dessa ärenden kräver vanligtvis mer specialiserad kunskap och tar i regel mellan 20-60 minuter att lösa. Detta team är dedikerat till att erbjuda detaljerade och noggranna insatser för att adressera mer komplexa tekniska frågor.

3RD LINE SUPPORT

När varken 1st- eller 2nd line support kan lösa ett problem, går ärendet vidare till våra konsulter inom 3rd line support, vilka utgör den högsta nivån av teknisk expertis i vår organisation. Deras roll är att hantera de mest utmanande och svårlösta problemen med hög komplexitet. Teamet är specialiserat på att tillhandahålla skräddarsydda och avancerade lösningar för att möta våra kunders mest krävande behov och utmaningar.

Service

Serviceavdelningen hos oss är specialiserad på att hantera en bred skala av tekniska tjänster, som reparation av hårdvara vi har på lager åt våra kunder samt service för hårdvara utanför avtal. Vi erbjuder omfattande felsökning och reparation av olika typer av hårdvara, med möjlighet att tillhandahålla reservdelar från vårt egna lager eller genom specialbeställningar vid behov. 

Övervakning

Vi erbjuder övervakning på exempelvis replikering, batchjobb och integrationer med syfte att eventuella avvikelser ska upptäckas och åtgärdas innan er verksamhet påverkas.  

SPOC

För er som värdesätter att anställda på huvudkontor och i butiker eller på andra lokationer har ett enda nummer att ringa oavsett vad som krånglar erbjuder vi en Single Point Of Contact-tjänst (SPOC) skräddarsydd efter era behov. Ni kontaktar oss, vi samlar in information och kanaliserar ärendet vidare till rätt part för åtgärd.  

DEPÅ

Bedege erbjuder depåavtal till våra kunder. Det innebär att vi har extra kassor redo som snabbt kan prepareras och skickas ut till butik eller restaurang i det fall en kassa kraschat och problemet inte kan åtgärdas via fjärruppkoppling och stöd från supporten. På detta sätt minimeras tiden som butiken är utan fungerande kassa och risken att en trasig kassa ska påverka försäljningen minskar. 

Business Central med LS Central

Vi supporterar många olika system, men Business Central tillsammans med LS Central är vad man kan kalla vår "kärnprodukt", där vi är en av Skandinaviens ledande specialister på att leverera denna lösning. 

LÄS MER OM VÅRA LÖSNINGAR

LS Central POS

En support som skapar värde

På Bedege är vi stolta över att erbjuda en support som inte bara registrerar ärenden – vi löser dem. Genom att hålla alla våra resurser in-house kan vi säkerställa en effektiv och smidig kunskapsöverföring för era specifika lösningar, vilket möjliggör leverans av support av högsta kvalitet.

Vårt ärendehanteringssystem ger er möjlighet att själva registrera och följa upp ärenden i realtid. Ni får en tydlig överblick över både aktiva och avslutade ärenden. Vid en incident skickar vi ett ärendekvitto direkt via e-post eller muntligen via telefon. Under hela processen uppdaterar vi ärendets status och de åtgärder som vidtas, så ni alltid har full insyn i arbetet.

För att säkerställa snabb och effektiv hjälp använder vi en omfattande telefonilösning, samt system för inventariehantering, logistik och övervakning. Det innebär att vi kan erbjuda direkthjälp, inklusive fjärruppkoppling vid behov.

Genom att systematiskt registrera och kategorisera alla ärenden och lösningar kan vi analysera statistiska rapporter för att identifiera förbättringsområden. Detta ger oss möjlighet att erbjuda proaktiva förslag, exempelvis utbildning av er personal eller andra åtgärder som minskar återkommande problem. Som kund hos oss får ni dessutom en dedikerad supportkontakt som regelbundet följer upp supportåtagandet och ser till att era behov alltid möts.

file (69)

Våra styrkor i siffror:

  • Svarstid: ca 20 sekunder
  • Direkthjälp via fjärruppkoppling
  • Support tillgänglig 06:00-22:00, alla dagar om året 
  • In-house support
  • Nära samarbete med leverans

Andra tjänster

Utrullning och Driftsättning

Bedege erbjuder tjänster för att säkerställa att go-live och vidareutveckling av systemet kan genomföras på bästa sätt.

Förvaltning & Vidareutveckling

Efter att ert nya system är på plats erbjuder vi förvaltning av er lösning enligt ett upplägg som passar er.

Projekt & Implementation

Med vår långa erfarenhet av implementation och vidareutveckling tryggar vi dina stora och små projekt.
file (26)

Kundanpassade lösningar

Vi arbetar idag med en bred kundportfölj och har erfarenhet och kompetens utav att arbeta i olika system och branscher, vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder anpassade lösningar som passar deras verksamhet.

Exempel på olika system vi supporterar idag:

ERP/Affärssystem

 

POS-system

 

Forecourtsystem

 

Drivmedelsterminaler och pumpar

 

Peijlingsystem

 

Övervakningstjänst

Bedege levererar övervakningstjänster för att säkerställa att driftstopp upptäcks så snart de uppstår och åtgärdas så att din verksamhet inte störs. Dessutom kontrolleras att flöden strömmar korrekt mellan system och olika integrationer.

sigmund-Fa9b57hffnM-unsplash_35

Frågor om vår support?

Hör av er till oss, vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa till med era specifika önskemål.

Vanliga frågor

Vi vill förenkla för våra butiker och enbart ha en enda partner för support som de kan kontakta, erbjuder ni ett sådant SPOC-upplägg?

Ja, vi levererar upplägg för Single Point of Contact. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för de som jobbar i butik och en sak som verkligen underlättar är att enbart ringa ett nummer för support utan att behöva reflektera över var felet ligger och vilken leverantör som ska kontaktas.

Vi reder ut vilka behov ni har och tillsammans med er och era övriga leverantörer kommer vi överens om hur SPOC-upplägget ska gå till och vilka eskaleringsvägar som det ska innefatta. 

Vi har en egen supportorganisation, men behöver snabb hjälp med komplexa ärenden, kan ni hjälpa till med detta?

Yes, det fixar vi! Vi har den kompetensen hos oss och vi har kunder som har detta upplägg idag. 

Idag har vi en egen supportorganisation, men ser på alternativet att outsourca. Vad skulle det kosta att anlita er istället?

Berätta gärna mer om ert behov av support för oss så sätter vi gärna ihop ett kostnadsförslag. Kontakta oss så pratar vi vidare. 

Kontakta oss 

Vi har en egen 1st line support och vill ha hjälp med 2nd line support, kan ni göra det?

Ja, det kan vi absolut göra! Vi har både kunder som har en egen IT-support och sköter 1st line på egen hand och kunder där Bedege har ett helhetsåtagande gällande supporttjänster. 

Vi söker en kompetent partner som kan supportera alla våra butiker 365 dagar om året- Kan Bedege göra det?

Sluta sök, nu har ni kommit rätt! Vi supporterar flera stora (och mindre) svenska, norska, finska och internationella butikskedjor. Vi kan hjälpa till med alltifrån ERP, kassor och integrationer till övervakningstjänster och depåtjänst för kassor. 

Kontakta oss så berättar vi mer

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Bedege Aktiebolag, orgnr. 556252-4644 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata