Sales and relationship

LÖSNINGAR

Microsoft Dynamics 365 Business Central 

En komplett ERP-lösning för företag som vill effektivisera sina affärsprocesser

Kraftfullt och flexibelt affärssystem (ERP) för din verksamhet

Microsoft Dynamics 365 Business Central har blivit utsett till bästa molnbaserade ERP-system i en ranking av Forbes Advisor och är en av de snabbast växande systemen på marknaden. Lösningen hjälper dig att automatisera och förenkla dina verksamhetsprocesser. 

Systemet integrerar verksamhetens viktigaste processer såsom ekonomi, försäljning, lagerhantering och inköp, vilket ger ditt företag en central plattform för att effektivisera och automatisera era dagliga affärsaktiviteter. Det är molnbaserat och skalbart, vilket innebär att det enkelt kan anpassas efter företagets tillväxt och förändrade behov.

 

file (63)

Visste du att?

Det finns många föregångare till lösningen som idag heter Microsoft Dynamics 365 Business Central. Kanske känner du igen något av namnen i listan? Bedege har jobbat med lösningen sedan 1998 och har god kunskap om den även om ni idag har någon av de äldre lösningarna. 

  • Dynamics NAV
  • Navision
  • NAV
  • Attain  

Affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central som också kallas "Business Central" eller bara "BC" innehåller t.ex stöd för: 

Ekonomi

Allt som behövs för att hantera ekonomi och redovisning såsom att hantera betalningar och kassaflöde, periodiseringar, förbereda årsbokslut och hantera anläggningstillgångar. 

 

Lagerhantering

Hantera lagerrelaterade uppgifter effektivt. Arbeta med ett eller flera lager och skapa olika lager processer för olika lokationer. Arbeta med "bins", skapa plocklistor och arbeta med effektiv återanskaffning. Genomför lageröverföringar, registrera, kategorisera och administrera artiklar och mycket mer.   

 

Försäljning

I Business Central kan du exempelvis hantera offerter, order, returer och kundkonton och mycket mer kopplat till era försäljningsprocesser. 

Inköp

Arbeta med att enkelt skapa en inköpsfaktura för alla eller valda rader på en försäljningsfaktura, bokför inköp och genomför alla era inköpsrelaterade processer.  

Det finns många anledningar att välja Microsoft Dynamics 365 Business Central som affärssystem...

 

...här är några av dem

  • En centraliserad plattform för hela verksamheten
  • Flexibilitet - Nyttja hela systemet eller utvalda delar
  • Bred standardfunktionalitet 
  • Rollbaserat system- Beroende på vilken roll du som är inloggad i systemet har anpassas din vy och vilka menyer som är lättillgängliga samt vad du inte ska ha tillgång till. 
  • Globalt system 
  • Finns som både som SaaS-lösning som hostas av Microsoft i Azure Cloud och som On-premise-lösning där hosting sker hos er valda hostingpartner. 
  • Nyttja enkelt systemet tillsammans med era övriga Microsoftsystem såsom Office 365, Power Apps, Teams och Co-pilot. 
  • Med Business Central SaaS har ni alltid senaste versionen av lösningen och kan ta del av ny funktionalitet utan stora uppgraderingsprojekt
  • Trygghet och Säkerhet- Systemet grundar sig på Microsofts teknologi
  • Möjlighet att lägga till Add-ons med extra funktionalitet till lösningen 
  • Möjlighet att reducera antalet system och partners
  • Möjlighet att anpassa och skräddarsy systemet om behov finns
  • Kan integreras till andra nyckelsystem i ert systemlandskap

Vill du lära dig mer om Business Central?

Microsoft samlar utbildning, dokumentation och videor på sin Microsoft Learn-portal som alla har tillgång till utan kostnad i syfte att du ska lära dig mer om hur Business Central kan användas för att effektivisera just din verksamhet. 

Business Central- Ett affärssystem för Retail

Tillsammans med tillägget LS Central som är den största Add-on som finns till Microsoft Dynamics 365 Business Central är Business Central det optimala affärssystemet för detaljhandelskedjor som vill ha effektiva processer och en modern lösning som är rustad för ny teknik och förändrade kundbeteenden  

  

file (65)

 

 

 

 

Fördelar för Retail: 

Spårbarhet i hela kedjan 

 

ERP, Butik och Kassa i samma moderna lösning

 

Automatiserade processer

 

Möjligt att skräddarsy systemet om behov finns

 

Business Central- Ett affärssystem för E-handel

Microsoft Dynamics 365 Business Central är en idealisk lösning för e-handelsföretag som behöver hantera allt från lager och kundorder till fakturering och kundtjänst. Tack vare sin sömlösa integration med populära e-handelsplattformar och betalningssystem kan e-handlare automatisera många processer, vilket sparar tid och minimerar fel. Med realtidsuppdateringar om lagerstatus, orderflöden och finansiella rapporter kan du säkerställa en smidig kundupplevelse och förbättra din lönsamhet.

  

 

 

 

 

Fördelar för e-handlare: 

Lagerhantering i realtid

 

integrerade e-handelsplattformar och betallösningar

 

Automatiserade order-och fakturaprocesser

 

Bättre insikter om kundbeteende och försäljningstrender

 

file (58)

Business Central- Ett affärssystem för Grossist

För grossister erbjuder Business Central avancerade funktioner för lagerstyrning, inköp och leveranskedjehantering. Systemet ger företag fullständig kontroll över sina lager och försörjningskedjor, vilket minskar risken för överlager eller lagerbrist. Dessutom kan du automatisera inköpsprocesser och optimera leveranser baserat på efterfrågan och försäljningsprognoser. Detta resulterar i snabbare leveranstider, minskade kostnader och en mer effektiv verksamhet.

  

file (60)

 

 

 

 

Fördelar för grossister:  

Optimerad lagerhantering

 

Automatiserade inköps-och leveransflöden

 

Komplett överblick över hela försörjningskedjan

 

Business Central- Ett affärssystem för Restaurang och Kafé

Med Business Centrals populära ERP i botten tillsammans med tillägget LS Central som berikar lösningen med funktionalitet specifikt för Restaurang och Kafé-branschen erbjuder Bedege det optimala affärssystemet för din verksamhet. 

  

 

 

 

 

Fördelar för Restaurang och kafé:  

Komplett ERP

 

Lager & Supply Chain inklusive matproduktion

 

Beställning, Self-order och Kassa

 

Kitchen management 

 

file (67)

Business Central- Ett affärssystem för Övriga företag

Oavsett bransch kan Business Central anpassas för att möta specifika affärsbehov. För företag inom tjänstesektorn erbjuder systemet t.ex. funktioner för projektledning, fakturering och kundhantering. Med kraftfulla analysverktyg får alla typer av företag möjlighet att fatta bättre affärsbeslut baserade på realtidsdata. Systemet är skalbart, vilket gör att det kan växa tillsammans med företaget och hantera mer komplexa behov allteftersom verksamheten utvecklas.

  

file (61)

 

 

 

 

Fördelar för övriga företag:  

Flexibel och skalbar lösning för olika branscher

 

Enhetlig plattform för ekonomi, försäljning och projektledning

 

Realtidsanalyser och datadrivna beslut

 

Nyttja enkelt tillsammans med övriga Microsoft system såsom Office 365, Power Apps, Teams och Co-pilot

 

Tillägg till Business Central  

Kundanpassningar

Skräddarsy systemet efter er unika verksamhet genom anpassningar designade och utvecklade av Bedege efter era behov.

ExFlow

ExFlow hjälper ditt företag att minska den tid som läggs på manuell fakturahantering. På så sätt kan företaget frigöra resurser för andra strategiska uppgifter.

Swebase

SweBase är en tillämpning som syftar till att förenkla och optimera ekonomihanteringen för användare av Microsoft Dynamics 365 Business Central. Den erbjuder funktioner som stödjer hantering av leverantörsbetalningar, anpassning av utgående dokument, im...

Vill ni koppla något av era externa system till Business Central?

Bedege har god erfarenhet av att integrera mot flera aktörer på marknaden. 

Förverkliga era mål och visioner med Skandinaviens experter

Vi på Bedege hjälper er att implementera, underhålla, supportera, förvalta och vidareutveckla er lösning baserat på hur er organisation förändras över tid. 

Läs mer om Bedege

nicholas-sampson-IZrEEtu3fkk-unsplash

Redo för en förändring?

Gör den tillsammans med Bedege. Vi har ca 40 års erfarenhet och av att hjälpa organisationer med implementationsprojekt, support och förvaltning. 

Vanliga frågor 

Vår verksamhet har vuxit snabbt de senaste åren och vi behöver se över systemstödet, kan ni hjälpa oss?

Vad roligt att ni växer! Vi känner igen situationen väldigt väl. I början när man är mindre fungerar det med manuella processer och mindre system till en brytpunkt när systemen (eller bristen på dem) förhalar den fortsatta tillväxten. 

Vi hjälper er gärna och reder ut vad vår lösning kan göra för er gällande effektivisering och automatisering av processer och hur vi kan stötta er fortsatta frammarsch. Hör av er så pratar vi vidare. 

BOKA möte

Vi ska upphandla nytt Affärssystem/ERP och vill att ni deltar som ett alternativ i upphandlingen, vem ska vi kontakta?

Vad spännande, vi ser fram emot att höra mer om era behov för att se om vi har den bästa lösningen för er! Klicka på knappen nedan och skicka ett meddelande via kontaktformuläret så återkommer vi så snart vi har möjlighet. 

KOntakt

Vi har många olika system och integrationer idag och vill ha hjälp att hitta en bättre lösning för vår verksamhet, kan ni hjälpa oss med detta?

Självklart!

Våra erfarna lösningsarkitekter hjälper till att se över ert nuvarande systemlandskap och kan med hjälp av er målbild gällande vad ni vill uppnå med er verksamhet ge förslag på förbättringar och effektiviseringar som kan spara både tid och pengar.

Vi kan reda ut vilka nuvarande system som kan ersättas med LS Central med Business Central och vilka system som bör finnas kvar eller bytas ut mot ett bättre inom sin specifika nisch.

BOKA MÖTE

Vilka utmaningar hade era kunder innan de bytte till era lösningar?

Här är exempel på några utmaningar våra kunder haft när de hade sina tidigare system: 

  • Det nuvarande systemlanskapet hindrar oss att genomföra vår strategi
  • Vårt nuvarande system närmar sig end-of-life och supporteras inte 
  • Vi sitter fast i en alltför komplex systemarkitektur med för många system och leverantörer 
  • Det tar för lång tid för "time-to-market" gällande nya behov och är för dyrt att upprätthålla systemet
  • Vårt nuvarande systemlandskap bygger på omodern och föråldrad teknologi
  • Systemet vi har idag är en färdig produkt som inte går att skräddarsy till vår verksamhet och våra behov
  • Vi har vuxit ur vårt nuvarande system och det täcker inte behovet vi har för vår expansion och tillväxt
  • Det system vi har idag stöttar inte att vår slutkund kan få en Unified Commerce-lösning/Omni-lösning med smidiga returer, personliga erbjudanden och möjlighet till köp på kundens önskade sätt. 
  • Vi upplever ofta att det är svårt att lita på den data som genereras från vårt nuvarande systemlandskap och data i olika system ger inte en säker bild av sanningen  

Vilka vanliga situationer befinner sig potentiella kunder i när de kontaktar er?

Potentiella kunder som kontaktar oss kan befinna sig i olika stadier av sin köpprocess, nedan har vi listat några exempel: 

  • De har startat en kartläggning av olika system som skulle kunna passa dem och vill utvärdera Business Central och LS Central
  • De har tagit fram en formell Request For Information (RFI) eller Request for Proposal (RFP) med sina krav som de önskar få besvarat 
  • De har beslutat att inte ha en formell upphandlingsprocess men vill gärna berätta mer om sina behov och vill veta mer om oss och våra lösningar på ett möte 
  • De har påbörjat en förstudie eller ett implementationsprojekt med en annan partner/annat system som inte är tillfredsställande och vill se om Bedege kan ta över. 
  • De har inga konkreta planer på att byta system eller partner men vill höra vad vi erbjuder och skapa en kontakt för framtiden. 
  • De har lösningen vi erbjuder, men med en annan partner och vill utvärdera ett partnerbyte

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Bedege Aktiebolag, orgnr. 556252-4644 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata