file (14)

Vanliga frågor

Nedan hittar du våra vanligaste frågor och svar.

Alla våra FAQ

Hittar du inte svaret du söker? Tveka inte att kontakta oss. 

Vi har många olika system och integrationer idag och vill ha hjälp att hitta en bättre lösning för vår verksamhet, kan ni hjälpa oss med detta?

Självklart!

Våra erfarna lösningsarkitekter hjälper till att se över ert nuvarande systemlandskap och kan med hjälp av er målbild gällande vad ni vill uppnå med er verksamhet ge förslag på förbättringar och effektiviseringar som kan spara både tid och pengar.

Vi kan reda ut vilka nuvarande system som kan ersättas med LS Central med Business Central och vilka system som bör finnas kvar eller bytas ut mot ett bättre inom sin specifika nisch.

BOKA MÖTE

Vi är en retailkedja som letar efter ett helintegrerat POS och ERP-system i en och samma plattform, erbjuder Bedege detta?

Ja, mitt i prick! Det är precis det som är vår huvudprodukt och vår absoluta kärnverksamhet- Business Central med LS Central. Inga integrationer behövs mellan POS och ERP- det är redan en och samma lösning.

Vilka utmaningar hade era kunder innan de bytte till era lösningar?

Här är exempel på några utmaningar våra kunder haft när de hade sina tidigare system: 

  • Det nuvarande systemlanskapet hindrar oss att genomföra vår strategi
  • Vårt nuvarande system närmar sig end-of-life och supporteras inte 
  • Vi sitter fast i en alltför komplex systemarkitektur med för många system och leverantörer 
  • Det tar för lång tid för "time-to-market" gällande nya behov och är för dyrt att upprätthålla systemet
  • Vårt nuvarande systemlandskap bygger på omodern och föråldrad teknologi
  • Systemet vi har idag är en färdig produkt som inte går att skräddarsy till vår verksamhet och våra behov
  • Vi har vuxit ur vårt nuvarande system och det täcker inte behovet vi har för vår expansion och tillväxt
  • Det system vi har idag stöttar inte att vår slutkund kan få en Unified Commerce-lösning/Omni-lösning med smidiga returer, personliga erbjudanden och möjlighet till köp på kundens önskade sätt. 
  • Vi upplever ofta att det är svårt att lita på den data som genereras från vårt nuvarande systemlandskap och data i olika system ger inte en säker bild av sanningen  

Vilka vanliga situationer befinner sig potentiella kunder i när de kontaktar er?

Potentiella kunder som kontaktar oss kan befinna sig i olika stadier av sin köpprocess, nedan har vi listat några exempel: 

  • De har startat en kartläggning av olika system som skulle kunna passa dem och vill utvärdera Business Central och LS Central
  • De har tagit fram en formell Request For Information (RFI) eller Request for Proposal (RFP) med sina krav som de önskar få besvarat 
  • De har beslutat att inte ha en formell upphandlingsprocess men vill gärna berätta mer om sina behov och vill veta mer om oss och våra lösningar på ett möte 
  • De har påbörjat en förstudie eller ett implementationsprojekt med en annan partner/annat system som inte är tillfredsställande och vill se om Bedege kan ta över. 
  • De har inga konkreta planer på att byta system eller partner men vill höra vad vi erbjuder och skapa en kontakt för framtiden. 
  • De har lösningen vi erbjuder, men med en annan partner och vill utvärdera ett partnerbyte

Vi vill förenkla för våra butiker och enbart ha en enda partner för support som de kan kontakta, erbjuder ni ett sådant SPOC-upplägg?

Ja, vi levererar upplägg för Single Point of Contact. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för de som jobbar i butik och en sak som verkligen underlättar är att enbart ringa ett nummer för support utan att behöva reflektera över var felet ligger och vilken leverantör som ska kontaktas.

Vi reder ut vilka behov ni har och tillsammans med er och era övriga leverantörer kommer vi överens om hur SPOC-upplägget ska gå till och vilka eskaleringsvägar som det ska innefatta. 

Vi har en egen supportorganisation, men behöver snabb hjälp med komplexa ärenden, kan ni hjälpa till med detta?

Yes, det fixar vi! Vi har den kompetensen hos oss och vi har kunder som har detta upplägg idag. 

Idag har vi en egen supportorganisation, men ser på alternativet att outsourca. Vad skulle det kosta att anlita er istället?

Berätta gärna mer om ert behov av support för oss så sätter vi gärna ihop ett kostnadsförslag. Kontakta oss så pratar vi vidare. 

Kontakta oss 

Vi har en egen 1st line support och vill ha hjälp med 2nd line support, kan ni göra det?

Ja, det kan vi absolut göra! Vi har både kunder som har en egen IT-support och sköter 1st line på egen hand och kunder där Bedege har ett helhetsåtagande gällande supporttjänster. 

Vi söker en kompetent partner som kan supportera alla våra butiker 365 dagar om året- Kan Bedege göra det?

Sluta sök, nu har ni kommit rätt! Vi supporterar flera stora (och mindre) svenska, norska, finska och internationella butikskedjor. Vi kan hjälpa till med alltifrån ERP, kassor och integrationer till övervakningstjänster och depåtjänst för kassor. 

Kontakta oss så berättar vi mer

När är Supporten tillgänglig?

Supporten är öppen 365 dagar om året, klockan 06-22 (ja, även julafton). Det går naturligtvis bra att maila in och registrera ärenden dygnet runt. 

Frågor om våra Lösningar & Tjänster?

Tveka inte att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till att reda ut dina frågetecken. 

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Bedege Aktiebolag, orgnr. 556252-4644 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata