Om Bedege

Bedege har en unik branschkunskap tillsammans med en lång och fin historia, där våra erfarenheter både inom IT och verksamhetsstyrning och främst inom detaljhandeln, har sin början i mitten av åttiotalet. Mycket har hänt på vår resa och vi är mycket stolta över vår bakgrund, men vi vill ändå fokusera på nuet och kanske ännu hellre titta framåt. Det är ju på detta sätt Bedege ska växa; tillsammans med kunderna.

 

Vi vill göra detaljhandelsföretags vardag bekymmersfri såväl på huvudkontoren som ute i butikerna. Detta gör vi genom att bygga system och lösningar utifrån varje unik kunds organisation och bransch: genom att agera snabbt när butiker flyttas, öppnas eller läggs ner; genom att lösa problem i den tekniska infrastrukturen innan butikspersonalen märker av felet.

För kunder utanför detta segment anpassar vi våra systemlösningar till din verklighet, men vi gör det med standardkomponenter. Det betyder att du kan installera samma system i stora delar av världen och få stöd från lokala partners där så behövs. Det innebär också att du kan byta leverantör om du inte är nöjd med oss. Vi gör det här för att vi tror på långsiktiga relationer med våra kunder. Ett annat exempel är de omfattande rapportpaket vi skräddarsyr åt våra kunder.

 

Du kan läsa mer om Bedege under menyerna här i det vänstra fältet genom att klicka på de olika områdena. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Du hittar alla uppgifter du behöver under rubriken ”Kontakter” här ovan.

 

Vi gör våra kunder bättre - nästa vecka också.

Var de mest kreativa lösningarna skapas

Bedege är ett komplett IT-bolag. Vi säljer, implementerar och förvaltar affärs- och butiksdatasystem och har traditionellt haft en vertikal inriktning på detalj och restaurangbranschen. Anledningen är helt enkelt att det var inom detaljhandeln vi började för många år sedan. Men idag har vi kunder i de flesta segment då det gäller affärssystem som till exempel inom logistik och bostadsbolag. Samtidigt som vi idag kan med skryta med, såväl svenska som utländska, kända varumärken.

 

Vi har en vältrimmad organisation med handplockade och certifierade verksamhetskonsulter, utvecklare, supporttekniker, servicepersonal och projektledare – alla med erfarenhet från detaljhandeln. Bolaget grundades redan 1985 och har sedan dess varit med hela tiden. Idag ingår Bedege med stolthet i den stabila OK-koncernen.

Idag arbetar det strax under 40 personer i bolaget med en omsättning på runt 45 miljoner. Vi har vårt huvudkontor i Norrtull men är rikstäckande och följer våra kunder över landets gränser. Naturligtvis är vi Microsoft Dynamics Partner och har även den hedrande uppgiften att vara den svenska huvudpartnern för LS Retail som är vår viktigaste samarbetspartner när det gäller kassalösning.

 

Bedege AB startade 1985 i lokaler i Solna. Inriktningen var då, liksom nu, detaljhandel. Som distributör såldes kassautrustning till butikskedjor inom fack- och dagligvaruhandel. 1988 startade Bedege en serviceavdelning. Bedege AB marknadsfördes under perioden 1985-2000 under logotypen Butiksdatagården. Bedege är en förkortning av Butiksdatagården och Bedege har sedan 1985 varit det juridiska namnet.

Hos Bedege AB finns mångårig samlad kunskap om detaljhandelns krav och förväntningar. Detta blandas med nya, unga och kreativa tankar kring tekniska lösningar för att uppnå den optimala driftmiljön både i butik, som på kontor och lager.

 

Vi har alltid lagt stor vikt vid vår personals kompetens, professionalism och utvecklingsvilja. Vi tror också att bra medarbetare byggs upp genom att ge förtroende och skapa förutsättningar för att våga, vilja och kunna. Det är säkert ett av skälen till att många har varit hos oss länge. Inom organisationen bygger våra värdegrunder på att vara professionella och uppriktiga i vårt arbete. Vi vill ha långa relationer med kunderna och få ett fullständigt förtroende för ett helomfattande förvaltningsåtagande. Genom att göra en bra initial leverans och sedan på ett kvalificerat och genomtänkt överlämnande till vår förvaltningsorganisation skapar vi en gemensam plattform för våra kunder att utvecklas med en stabil leverantör av kassa- och affärssystemslösningar.

 

Varje kund har en förvaltningsansvarig vars uppgift är att förstå kunden och dennes verksamhet samt vara ett bollplank och motor i att utveckla kundens verksamhet. Internt är den förvaltningsansvarige kundens företrädare, eller ambassadör om du så vill, där denna skall tillvarata sin kunds intressen internt. Till detta har vi en kundspecialist för varje kund. Denna är väl insatt i kundens tekniska lösning men tillika verksamheten såklart. Därför råder det ett naturligt samarbete med den affärsmässigt ansvarige förvaltningsansvarige samt kundspecialisten som har ett tekniskt ansvar för kunden.

När helheten styr ditt affärstänk

Butikskedjor ställer höga krav på att hitta system som är enkla att administrera och som samtidigt ger en god överblick över rutiner och processer. Bedege hjälper er att bygga rätt stöd för att matcha ambitioner och leda branschens utveckling. Med kombinationen Microsoft Dynamics NAV och LS Nav etablerar ni en kommunicerande enhet där butiker och kontor, med för dessa nödvändig information samexisterar på ett tydligt vis. Bedege finns vid er sida för att bygga hållbara rutiner kring rapportering, distribution, kampanjhantering och andra vardagliga sysslor.

Tillsammans med er producerar vi en enhetlig miljö som ger användarna förutsättningar att fokusera på sin roll. Lösningarna anpassas enkelt efter behov i öppen källkod.

 

Oberoende system skapar frihet

 

Med LS Retail.net får våra kunder större utrymme för förändringar. Marknadens olika affärssystem kan fasas in via systemet som ger frihet att välja och ändra efter behag. Eller kanske ser ni en öppning att köpa mjukvara som tjänst istället, direkt via Internet? På det sättet gör ni er fria från stora investeringar och låter uteslutande funktion diktera ramen för inköp.

 

Vi jobbar med ledande produkter från Microsoft, LS Retail, Toshiba och IBM och har byggt upp en unik logistik och

fjärruppkopplingsfunktion för att kostnadseffektivt kunna hjälpa våra kunder med support och service.

 

Bedege möter branschers behov av olika funktioner

 

Vi lägger möda på att förvalta och utveckla vår branschkännedom. Många av våra medarbetare har branschspecifik erfarenhet som de gärna delar med sig av. För olika affärssegment bygger vi kontinuerligt adekvata funktioner. Det gäller till exempel möbler, konfektion, böcker och dagligvaror.

Detaljhandeln har generellt sett starka önskemål om att ordna strukturerad återanskaffning. Via LS Retail erbjuds olika ingångar för att möta krav på bestämda beställningspunkter, koppling till faktisk historisk försäljning eller återanskaffning av samma kvantiter som försålts.

Kunskap är mer värt mer än guld

 

För oss är det viktigt att vara väl pålästa. Vi har tillägnat oss ingående färdigheter inom våra tjänster/produkter liksom de branscher vi arbetar mot. Det innebär att vi kan arbeta nära våra kunder med djup förståelse för verksamhetens behov och möjliga potential. Våra kunder tilldelas en förvaltningsansvarig; er dedikerade kontaktperson som fungerar som bollplank, innovatör och projektledare. Den här personen stödjer er kontinuerliga

utveckling och samarbetar med kundspecialisten som är teknisk samordnare för er systemlösning. På det sättet har vi en bemanning som konstant står på tå inför de förändringar som behöver göras.

 

Bedege plockar ihop optimala system för varje kunds behov. Lösningarna utgör en plattform för våra kunder att fortsätta bygga sina verksamhetsprocesser på. Vårt flexibla erbjudande gör det möjligt att välja rätt oberoende av vilket affärssystem ni arbetar med. Kundnytta ska levereras oavsett om ni definierar er som litet, stort eller medelstort företag.

 

Vår drivkraft är att förse våra kunder med en infrastruktur som tryggar vardagen och konsekvent förnyar sig mot framtida önskemål, förutsättningar i omvärlden och tekniskt utveckling.

HEMLIGHETEN

 

Systemstöd, infrastruktur och processer i all ära, men högst värdesätter vi trots allt våra medarbetares kunskap, kompetens, vilja och engagemang. Totalt är vi ett 15-tal medarbetare inom Bedege som arbetar dedikerat med drift, support och underhåll, alla med en hängivenhet för att alltid leverera högkvalitativa och prisvärda tjänster till våra kunder. Nästan dygnet runt, årets alla dagar.

 

Samtliga Bedeges medarbetare har en gedigen erfarenhet av systemlösningar i allmänhet och detaljhandelslösningar i synnerhet. Genomsnittlig arbetslivserfarenhet inom Microsoft Dynamics NAV/LS Retail, systemlösningar och detaljhandel uppgår inom support/teknik till drygt 6 år. En stor del av personalen har även erfarenhet från detaljhandelsföretag i butik.

 

Bedege har sedan företaget startades 1985 arbetat med kunder inom detaljhandeln. Sedan 1998 har företaget arbetat med Navision, nuvarande Microsoft Dynamics NAV/Dynamics 365, och LS NAV/LS NAV 365. Vi har genom åren haft en förhållandevis låg personalomsättning och en stor del av våra medarbetare har arbetat hos företaget i många år. Genomsnittlig anställningstid i företaget är 7 år. Av företagets ca 40 anställda har över en tredjedel arbetat 7 år eller mer vilket också är den genomsnittliga anställningstiden hos oss trots de senaste årens stora rekryteringar.

Copyright @ All Rights Reserved